Тахометр – це пристрій, який вимірює швидкість обертання двигуна транспортного засобу. Він дозволяє водієві контролювати обороти двигуна та вибирати оптимальний режим роботи.
Одним із ключових компонентів тахометра є датчик, який детектує та вимірює швидкість обертання валів двигуна. Даний датчик ґрунтується на принципі роботи електромагнітного індукційного датчика.
Датчик тахометра зазвичай розташований корпусі двигуна чи приводного валу і складається з кількох основних елементів. Однією з таких частин є сенсор, який виявляє рух обертів та формує відповідні електричні імпульси.
Сигнали, отримані від датчика, передаються в електронний блок тахометра, де вони обробляються і перетворюються на зрозумілу для водія форму – цифрове або аналогове значення швидкості обертання двигуна. В результаті інформація відображається на дисплеї тахометра, дозволяючи водієві стежити за обертами та контролювати робочий процес двигуна.
Важливо, що правильна робота датчика тахометра є одним з важливих аспектів безпеки та економії палива під час керування автомобілем. Знаючи швидкість обертання двигуна, водій може правильно перемикати передачі та підтримувати оптимальний двигун в області найбільшого моменту, що крутить.
Елемент | Опис |
---|---|
Датчик тахометра | Пристрій, який вимірює швидкість обертання об'єкта або його рух |
Магніт | Використовується для створення магнітного поля, яке взаємодіятиме з датчиком |
Датчик холу | Датчик, що використовує ефект Холла для вимірювання магнітного поля |
Феромагнітний об'єкт | Об'єкт, який має магнітні властивості і використовується для взаємодії з датчиком |
Імпульси | Електричні сигнали, які генеруються датчиком при виявленні магнітного поля |
Принцип роботи тахометра Аналоговий тахометр реєструє імпульси, що надходять із котушки запалення або датчика оборотів, встановленого на колінвалі двигуна чи з бортового комп'ютера. Електромагнітна котушка перетворює енергію імпульсів на електромагнітне поле, яке відхиляє стрілку.
Звідки бере дані тахометр?
На автомобілях із контактною системою запалювання тахометр бере цифровий сигнал із переривника-розподільника. На дизельних автомобілях аналоговий сигнал береться з обмотки генератора.
Який датчик відповідає за роботу тахометра?
Датчик тахометра (тахо-датчик) встановлюється в кожух маховика на відстань 0,5-2,5 мм від зубців. Налаштування виконується методом підбору коефіцієнта на дисплеї тахометра.
Як працює тахометр у машині?
Їхній принцип роботи дуже простий – за допомогою тросика на мініатюрний електричний генератор передається обертання колінвалу автомобіля. Чим швидше обертався двигун, тим більше обертів ротор тахометра і, відповідно, генерував вищу напругу.